Voor vragen over ShareCare kun je mailen naar helpdesk@sharecare.nl of tijdens kantooruren bellen met 0800 0200115 (gratis).

In dringende gevallen 's avonds of in het weekend kun je een voicemail inspreken: 06 51 85 25 23.

Veelgestelde vragen

Hoe werken de apps?

De download knoppen voor de APP store, de Play store en de Windows Store staan hierboven. Na registratie kun je afwisselend de app- of de webversie gebruiken. Het is hetzelfde product dat zich aanpast aan je scherm. Als je de checkbox "Hou mij ingelogd" onder de inlogvelden aanvinkt, zit je ook met de app altijd direct in je site óf je Huiskamer.
Let op! Als je gebruik maakt van de ShareCare site via een partner, die hem gratis of met korting verstrekt, moet je altijd eerst registreren via de link die de partner je gegeven heeft. Daarna kun je de app downloaden en in gebruik nemen. Als je dit andersom gedaan hebt en je site al in gebruik genomen hebt, kun je de helpdesk bellen om dit voor je op te lossen.


Ik kan niet meer inloggen

Wilde je inloggen, maar ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op de inlogpagina op "Wachtwoord vergeten". Je krijgt dan instructies om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Lukt dat niet? Bel dan (tijdens kantoortijden) met de helpdesk op 0800 0200115 (gratis), of stuur een e-mail naar helpdesk@sharecare.nl.


ShareCare ziet er vreemd uit of werkt niet

Waarschijnlijk maak je gebruik van een verouderd internet programma. ShareCare werkt niet goed in Internet Explorer 9 of ouder. Je hebt minimaal Internet Explorer 10, Google Chrome of Firefox nodig.


Ik heb meerdere ShareCare sites. Moet ik steeds in- en uitloggen?

Nee, dit is niet nodig. Als je bent ingelogd kun je eenvoudig wisselen van site. Klik hiervoor op de link "wissel van site" die, als je meer sites hebt, onderaan elke pagina staat.


Hoe kan een sitebeheerder iemand op een bepaalde taak inplannen? (PREMIUM)

Zodra je met de muis over een taak in het weekrooster beweegt, verschijnt er een ballon. Klik op de DETAIL knop. Hier zie je de knop "wijzig inschrijvingen". Als je daarop klikt, kom je op een pagina waar je leden aan of uit kunt vinken voor deze taak. Als je op de knop Jaarkalender klikt, kan de sitebeheerder kiezen voor leden én taken en zo snel voor een heel jaar andere leden inschrijven op taken.


Hoe kan ik de sitenaam wijzigen?

De beheerder kan de naam van de site eenvoudig veranderen onder "Site Instellingen". Deze functie is te bereiken via de knop Instellingen rechts boven. Hier kies je in het linker menu voor Site Instellingen.


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Het wachtwoord dat je gemaild krijgt is automatisch gegenereerd en daardoor vaak niet handig te onthouden. Om je wachtwoord naar wens te veranderen, klik je na inloggen op "Instellingen" (rechts bovenin). Vervolgens typ je in de twee juiste velden je gewenste nieuwe wachtwoord in en klik je op "opslaan".


Ik wil de site opheffen

Alleen sitebeheerders kunnen de site opheffen. Je gaat na inloggen naar Instellingen, rechts boven in de site en kiest daar in het linker menu voor Lidmaatschap. Hier kun je er voor kiezen de site op te heffen. Let op! Dit is definitief. Nadat je de site gesloten hebt kan niemand meer inloggen.


Ik wil mezelf uit de site verwijderen

Ga na het inloggen naar Instellingen, een knop rechts bovenin de site. Kies dan in het linker menu voor Persoonlijke Instellingen. Hier kun je jezelf uitschrijven voor de site.


Ik wil geen roostermail ontvangen

Ga na inloggen naar Instellingen, een knop rechts bovenin de site en kies dan in het linker menu voor Persoonlijke Instellingen. Zet daar het vinkje voor "Ik wil de wekelijkse roostermail ontvangen" uit door erop te klikken. Als er geen vinkje meer staat, ontvang je geen mail meer. Ook als je je uitschrijft uit de site (zie vorige vraag), ontvang je geen mail meer.


Ik heb geen actiecode

Als je geen actiecode hebt, vul je gewoon niets in.


Ik heb betaald, maar mijn site is niet verlengd. (PREMIUM)

Je hebt waarschijnlijk niet op de knop "Ga verder" gedrukt na betaling. Wij hebben daarom geen bericht van je betaling ontvangen van de payprovider. Bel tijdens kantooruren met de helpdesk op 0800 0200115 (gratis). Zij kunnen je betaling nagaan en je site verlengen. Buiten kantooruren kun je een e-mail sturen naar helpdesk@sharecare.nl. Stuur dan svp ook je telefoonnummer mee. In noodgevallen kun je ook in het weekend bellen met 06 51852523. Als deze niet opgenomen wordt kun je een voicemail inspreken (met naam en telefoonnummer svp).


Ik ontvang geen of niet alle mails van ShareCare

Het is mogelijk dat de mails van ShareCare in je SPAM of JUNK mail terecht komen. Dit kan liggen aan het beveiligingsniveau waarop je computer is ingesteld tegen ongewenste mail. De makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat de mail wel doorkomt, is dat je je e-mail programma laat weten dat ShareCare.nl een vertrouwde afzender of een vertrouwd domein (trusted domain) is. Bij Outlook vind je deze mogelijkheid bij de tweede knop bovenin (in het Engels de Delete - groep) onder de titel JUNK. De naam en de positie van de functie verschilt per e-mailprogramma. Je kunt in de helpfunctie zoeken naar JUNK of ongewenste mail of dit even vragen aan iemand in je omgeving die handig is met computers.


Ik heb een Hotmail account en krijg de mails van ShareCare niet (allemaal)

Hotmail is verouderd en wordt niet goed meer gesupport. Ga over op een andere mailprovider. In de tussentijd:

  • - Ga naar je Hotmail Postvak in.
  • - klik (rechtsboven) op het tandwieltje.
  • - Kies voor “Opties”.
  • - Blader dan naar het item: E-mail > Ongewenste e-mail > Veilige afzenders.
  • - Daar voeg je toe: sharecare.nl.
  • - Vergeet niet op te slaan.


Woonzorg of dagopvang: Klik hier